סיכום תדריך בבית הלבן: "עיכוב ההעברה – לא תרם לשלום"

שלמה ריזל No Comments on סיכום תדריך בבית הלבן: "עיכוב ההעברה – לא תרם לשלום"

בתדרוך שערכו אמש (שלישי) בכירים בבית הלבן, הוסבר המניע מאחורי ההעברת השגרירות והקו אותו מוביל טראמפ: "עיכוב ההכרה בירושלים כבירת ישראל לא תרם דבר כדי להשיג שלום במשך יותר משני עשורים" • וגם, הקשר הסעודי

הבית הלבן בארה"ב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שלושה בכירים בבית הלבן השתתפו אמש בתדריך היומי של הבית הלבן שמטבע הדברים עסק ברובו בהכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

לדבריהם, המהלך מהווה "הכרה במציאות" שירושלים היא בירת העם היהודי והאמונה היהודית מאז ומתמיד, כולל המציאות הנוכחית וכי במקביל יותנע מהלך להעברת השגרירות אך הוא ייקח כמה שנים בשל המורכבות לאתר מקום הולם, לתכנן אותו ולבנות אותו.

לדבריהם, העברת שגרירות על 1,000 עובדיה "ביום אחד" הינה בלתי מעשית ואין שום שגרירות בעולם כיום לא יכולה להיבנות בפחות מ-3-4 שנים. הם הביאו גם דוגמא משגרירות ארה"ב שהעברתה ממקום למקום ארכה 8 שנים. בינתיים, עד שהשגרירות תיבנה, יחתום הנשיא בכל 6 חודשים על צו עיכוב העברה. הפקידים ששוחחו עם הכתבים דחו את האפשרות שנשיא אחר יוכל לבטל את ההחלטה.

הם הדגישו כי אין מדובר במעשה שיעכב את הסכם השלום כיוון ש"עיכוב ההכרה בירושלים כבירת ישראל לא תרם דבר כדי להשיג שלום במשך יותר משני עשורים".

במקביל, כפי שעלה כאן, בקול חי כמה פעמים, עצם השתיקה הסעודית בנושא מהווה אישור שבשתיקה לטראמפ. אמנם בשיחתו של טרמאפ עם מלך סעודיה סלמאן אודות ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות בעתיד אמר סלמאן כי מדובר בנושא שיפגע ברגשות המוסלמים, אך חשוב לשים לב אין מדובר בהודעת גינוי סעודית אלא בתגובת המלך להחלטת טראמפ – בשיחה ביניהם. מדובר בעיקר במס שפתיים כדי שמנהיגי הציר השיעי בראשות איראן לא יגנו אותו על שתיקתו בנושא.

ובתוך כך צוותות של כוחות מארינס מיוחדים, הכוללים כל אחד כ-40 חיילים כבר נפרסו בנציגויות ארה"ב במזרח התיכון כדי להגן עליהן מפני התפרעויות.



0 תגובות